gevorderd

Misschien wilt u wel wat verder gaan met uw online marketing strategieën dan alleen de basis. Misschien heeft u wel de smaak te pakken en wilt u voor die extra bezoekers en extra nieuwe klanten gaan. Dan bent u misschien toe aan een online marketing training voor gevorderden. Met de basisstappen bent u al een goed eind op weg maar er is nog veel meer mogelijk. Deze stappen zijn soms alleen wel wat ingewikkelder en zitten meer op de details. Als u de uitdaging aan wilt gaan begeleid ik u uiteraard ook graag in zes bijeenkomsten van elk een uur om u met de overige opties bekend te maken.

Waar bestaat het pakket voor gevorderden uit?

Zoals ik al aangaf bestaat dit pakket uit extra stappen die misschien niet noodzakelijk zijn voor een goed functionerende website voor uw bedrijf maar de efficiëntie zeker kunnen verbeteren. Dit zijn:

  • AdWords campagnes
  • Linkbuilding
  • A/B testing
  • Lokale zoekresultaten
  • Video marketing
  • Gebruik maken van afbeeldingen

Hieronder wil ik al deze onderwerpen even kort behandelen, om u een indruk te geven van wat het inhoudt.

AdWords campagnes

Als u in Google zoekt dan krijgt u een lijst met zoekresultaten. Maar boven en naast die zoekresultaten ziet u ook informatie staan. Dat zijn advertenties en u kunt hier zelf ook een advertentie plaatsen als u een AdWords campagne start. Het opzetten en uitvoeren er van is niet al te ingewikkeld en het kan snel meer resultaat opleveren.

Linkbuilding

Een website kan nog zo mooi zijn maar als er geen andere websites zijn die er naar verwijzen, er naar linken, dan blijft het toch een wat geïsoleerd kasteel. De spiders van google, de robots die het web afkruipen op zoek naar nieuwe websites, zullen uw site ook niet tegen komen. Het is daarom van belang om veel goede links op andere websites naar uw eigen site te hebben. Goede links betekenen vaak ook dat Google u beter waardeert.

A/B testing

Misschien is er wel iets op u website dat u snel zou kunnen aanpassen waardoor opeens veel meer mensen klant bij u worden. Dit kan zo eenvoudig zijn als de kleur van een knopje. A/B testing stelt u in staat om twee verschillende varianten van uw website online te zetten en te kijken wat het verschil in gedrag van bezoekers is door de handelingen op beide varianten te meten. De best presterende van de twee kunt u dan als standaard kiezen.

Lokale zoekresultaten

Lokale zoekresultaten worden steeds belangrijker voor mensen om voor de diensten van een bedrijf te kiezen. Ook Google stimuleert de relevantie van lokale zoekresultaten. Leer in dit onderdeel hoe u uw eigen lokale zoekresultaten met Google Places en Google Plus goed op de rails kunt krijgen.

Video marketing

Nu het internet inmiddels snel genoeg is om video’s te streamen is het verstandig om ook op uw eigen website van deze mogelijkheid gebruik te maken. U kunt zelf een persoonlijke welkomstboodschap opnemen om mensen direct een indruk van u en uw bedrijf te geven. U kunt bij video marketing ook denken aan het inzetten van video kanalen om beter bekend te raken.

Gebruik maken van afbeeldingen

Afbeeldingen spelen een steeds belangrijkere rol bij het bouwen van een website. Het is niet altijd makkelijk om de juiste afbeeldingen te vinden of te maken om zelf te gebruiken. Wat moet u precies kiezen? Hoe zit het bovendien met auteursrechten? Hoe kunt u er ook nog voor zorgen dat de afbeeldingen het optimale effect hebben? Deze vragen en meer zullen worden behandeld.