mailchimp

mailchimp

Misschien dat uw website inmiddels wel al wordt bezocht. U heeft goede landingspagina’s, u blogt er flink op los, u houdt de webfora in de gaten en u bent actief op de social media. Dat mag al wat websitebezoeken opleveren. Maar misschien hapt nog niet iedereen meteen toe op uw website. Ze komen even kijken en gaan weer weg. Wat kunt u dan doen om bezoekers betrokken te maken? E-mail marketing is een mogelijkheid.

Veel te vertellen

Als iemand zich heeft ingeschreven op uw mailinglijst heeft u de kans om deze persoon actief te kunnen benaderen. U zult dus wel moeten nadenken over wat u aan deze persoon wilt vertellen. U kunt bijvoorbeeld het een en ander vertellen over uw vakgebied en wat gratis tips geven aan mensen die zich hebben ingeschreven. Sterker nog, dit kunt u ook beloven als beloning voor het feit dat mensen zich inschrijven. Het is verstandig van tevoren al een serie aan e-mails op te stellen die u kunt verzenden zodra iemand zich inschrijft. Geef uiteraard in elke e-mail de mogelijkheid contact op te nemen.

Automatiseren

Als u zelf al die e-mails zou moeten versturen telkens als een nieuw persoon zich aanmeldt zou u wel even bezig zijn. Dat is gemakkelijk te automatiseren. Er zijn verschillende diensten die dit gratis voor u kunnen verzorgen. Een daarvan is bijvoorbeeld MailChimp. MailChimp kunt u zo inrichten dat u automatisch lijsten opbouwt van mensen die zich hebben aangemeld. U kunt vervolgens de reeks e-mails die u al heeft opgesteld inplannen en deze versturen met vooraf bepaalde intervallen. Bijvoorbeeld één op de eerste dag, twee dagen later nog een brief, twee dagen later weer een, etcetera.

E-mail is zo een gemakkelijke manier om een band te versterken door middel van het geven van bruikbaar advies. Het bindt mogelijke klanten aan uw bedrijf en het zal ze sneller doen besluiten om contact met u op te nemen. Geef ze een reden om zich in te schrijven en hou ze daarna geïnteresseerd met een goede serie aan e-mails waar ze wat aan kunnen hebben.